نکات مهم در خرید کتونی

نکات مهم در خرید کتونی

♦ اکثر فروشندگان گران فروش نیستن ، آنهابراساس قیمت خرید ، با سود معمول و متعارف بازار اقدام به فروش میکنند ، ضمن اینکه قیمت خرید(عمده) کارهای خارجی و حتی ایرانی بسیار بالا رفته است.اینکه قیمت های مثلا وب سایت خاصی ( مثل کتونی لند  )  یا فروشگاهی پایین است احتمالا دلایلی دارد(مانند قیمت خرید پایین تر ) و نباید برای شما ایجاد سوء تفاهم و سوء ظن نسبت به فروشندگان این صنف باشد .

البته همیشه گران فروش ها وجود دارند اما تعدادشان بسیار کم می باشد . ( به علت بازار رقابتی که اجازه گران فروشی به فروشندگان نمی دهد )

♦ کیفیت کارای هایکپی مشابه اورجینال بوده و خیلی از فروشندگان برخلاف مبحث گران فروشی ، متاسفانه مشتری را فریب میدهند . به این نکته توجه داشته باشید که جنس اورجینال با شرایط قیمت دلار نمیتواند زیره 5 میلیون تومان باشد .

ضمنا کیفیت هایکپی ها بسیار بالا بوده و عمره خوبی دارند اما هیچ تضمینی برای دوام هیچ کیفیتی حتی اورجینال وجود ندارد چون این امر بستگی به شرایط استفاده دارد .

♦ کتونی  به علت هویت راحت و طراحی آزادانه  دخترانه ، زنانه ، پسرانه و مردانه یا  تقسیم بندی جنسیت و سن و سالی  ندارد و براساس سایز بندی تقسیم بندی میشود .

وقتی مدلی تولید می شود از سایز های بسیار کوچک تا سایزهای بسیار بزرگ برای آن مدل و طرح و رنگ در نظر گرفته شده و تولید می شود.
مثلا آقایانِ نوجوان سایز پای زیره 40 دارند همینطور خانم ها ، اگر نظری جز این دارید محترم است اما واقعیت چیزی است که ذکر شد.

♦ کیفیت محصول به کف دوخت بودن یا دور دوخت بودن نیست ! کیفیت محصول از ظاهر و کیفیت تولید مشخص شده که البته در ظاهر برای اکثریت قابل درک و در جزئیات برای اهل فن قابل شناسائیست. کیفت چرم یا پارچه رویه ، کیفیت زیره ، دوخت رویه و.... همه این ها جزئیات ریز در محصول هستند.

♦ محصولاتی با عناوین اورجینال آسیا، اورجینال درجه 2 و... وجود ندارد ، کفش تولید شده توسط کمپانی های برند را اورجینال و الباقی کپی محسوب می شوند.حال این تقسیم بندی با نامهایی مثل  هایکپی و کپی های ضعیفتر معرفی می شود.اینکه هایکپی بپوشیم بد نیست اتفاقا بسیار کار به صرفه و منطقی است . اما ممکن است فکر کنید اورجینال پوشیدید و در واقع فریب خوردید ، قطعا حس خوبی ندارد.

♦ کشور تولید کننده معرفی کننده کیفیت یک محصول نیست ، یک کفش ایرانی می تواند از مشابه چینی خود بسیار بهتر باشد. اینکه ویتنام از چین بهتر است از توهمی است که فروشندگان یا خریداران نا آگاه جا انداخته اند. ( طبق تجربه نگارنده لیبل های اندونزی از تمام لیبل های دیگر کمی بهتر تولید می شوند)چین تولید کننده اول دنیای کفش های اسپرت و غیره اسپرت می باشد و میتوان گفت بخش عمده و اکثر محصولات اورجینال توسط این کشور به دنیا عرضه می شوند ، پس فریب لیبل ویتنام را نخورید شاید همانجا در چین به سفارش تاجر ایرانی از لیبل ویتنام استفاده می شود.

♦ از محصول ایرانی فراری نباشید ، اگر اطلاع داشته باشید دیگر مثل گذشته این محصولات کیفیت ضعیفی ندارند و به علت شرایط خوب بازار ( محدودیت واردات و قیمت بالای کالای خارجی ) توانسته اند پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشند . شاید اگر دقت کنید متوجه کیفیت خوب آنها بشوید ، ضمن اینکه اگر فاکتور قیمت برایتان مهم است قطعا از هایکپی های چینی به صرفه تر خواهند بود.

♦ امروزه سایتهای مثل ترب ، ایمالز و... قیمت اکثر کتونی ها با کیفیت های مختلف را برای مقایسه شما نمایش می دهند ، بهتر از قبل از خرید حتما از این دست وب سایتها بازدید کنید تا اطلاعات کافی و خوبی برای خرید داشته باشید .

بازگشت به فروشگاه

نظرات بازدیدکنندگان